No. 1

No. 1

9. januar 2019 0 Af tinadufour

Illustations by Amazing Emily Cole (Hvis i ikke er bekendt med hendes illustationer så bør i virkelig ligge vejen forbi hendes facebook og instagram side – hun er helt igennem fantastisk – og har selvfølgelig givet tilladelse til at jeg må anvende hendes flotte stykke arbejde)

Hvis vi bliver lidt omkring målsætninger for 2019, så vil jeg sige jeg har en del forskellige. Både på det personlige plan (no. 1) , på virksomhedsplan (no. 2) og inden for ridesporten (no. 3). Man kan sige min virksomhed er tilknyttet ridesporten på flere punkter, men når jeg mener inden for ridesporten, er det med min personligt sportsresultater i mente.

På det personlige plan har jeg flere ting, jeg gerne vil arbejde med. Dels vil jeg virkelig gerne være bedre til at organisere mine dage og planlægge bedre, så jeg får mest ud af mine dage. Jeg er gennem 2018 blevet god til at få skrevet ned i min kalender, og målet er, at jeg få skrevet endnu mere ned løbende, så jeg ikke sidder mandag morgen og tænker, hvad filen var det nu for nogle aftaler jeg havde lavet den kommende uge. Har lidt for mange gange måtte sidde og rode beskeder og facebook igennem for at få fuldt overblik over dagen (og ugen) i sidste øjeblik, fordi jeg lige pludselig er kommet i tanke om en aftale eller andet, der bude være påført på dagens agenda, men som ikke stod noteret i kalenderen. Jeg syntes ikke en iPhone kan give mig samme overblik som en simple Mayland kalender, så denne har jeg fået indkøbt, så den nu ligger fremme på skrivebordet permanent.

Færre bolde i luften og mindre stress. Jeg har måske en smule tendens til at igangsætte lidt for mange projekter, og oftest er det på samme tid, og samtidig med at ugens program i forvejen er lidt for presset. Det skønne ved at have haft drengene i Sverige har været at jeg har kunne ”hellige” nogle dage til at kunne arbejde længe på arbejdet, få ryddet op og så har kunne ”hellige” andre dage til at være lidt kortere på arbejdet og så tage til drengene i Sverige eller tage ud og så få klippet igennem for nogle kunder. Efter som jeg nogenlunde ved jeg er i Sverige 4 gange om ugen vil jeg forsøge at fastsætte nogle dage til at arbejde længe på arbejde og fastsætte andre dage til drengene og de sidste 2 dage til klippekunder, så jeg ved hvilke dage jeg skal booke ind/hold frie til de forskellige ting.

Holde en smule fri. I 2018 havde jeg booket efterårsferie, men da jeg kom til dagen før afrejse kunne jeg slet ikke overskue at skulle af sted, og endte faktisk med at droppe ferien, for at blive hjemme for at arbejde og ordne alt andet omkring Horsegroom Denmark. Det gav mig mere stress at skulle af sted på ferie, fordi jeg viste tingene ville stå standby til jeg kom hjem, hvor arbejdsbelastningen så bare ville være det større når jeg ramte Danmark. Der var bare for mange projekter i gang. Sidst jeg var ude og rejse, var da jeg var i Dubai i forbindelse med optagelser til en DVD og det var i vinteren 2016 – så det var sjovt nok også arbejdsrelateret.

Sund livsstil (det tror jeg vist de fleste søger). Sidst jeg gik all in, syntes jeg det var enormt krævende i starten, indtil jeg kom ind i rutinen, og denne gange er selvfølgelig ikke anderledes.

  • 7-8 timers søvn. Står op i fleste dage kl. 05.00-06.00 stykker, og nogle dage er det bare lettere at komme ud af sengen. For at få 8 timers søvn, så det ikke svært at regne sig baglens til at det så kræver, at jeg rammer sengen omkring 21.00-22.00 stykker. Egentlig så vil jeg ligeledes også gerne presse tre træningspas i fitness centeret om morgen inden arbejde, så når jeg kommer i gang med den del, så skal vækkeuret gerne bippe kl. 04.30 for at jeg kan stå i Nordhavn kl. 05.30, når det åbner. Igen det handler om rutiner – har gjort det før – så skal bare ind i den rytme igen.
  • 3 x træning – Jeg er bestemt bedst til at holde motivation og sund livsstil ved lige hvis jeg får en god og frisk start på dagen, og så der ikke nogen dårlig undskyldning for man er tæt om aftenen når man hiver sig selv ned til træning.
  • Sundt køleskab. Få skabt nogle sunde indkøbsvaner, så det er mere inspirerende at åbne køleskabet og så rent faktisk så bikset noget sammen som både er sundt og smager godt. Massere af friske grøntsager og frugt – og noget der er snack-able. Vil gerne være bedre til at få en ”madpakke” med ud af døren om morgenen, så man ikke ender med at gå kold om eftermiddagen og falde i den usunde kategori på tanken.